zondag 2 september 2007

(Woon)shoppen en afwachten

Ik had de hoop al opgegeven, ik had verwacht dat deze poging vandaag zou worden gestaakt, maar toch moet ik nog even 2 dagen afwachten en verder gaan met stimuleren. De bloedwaarde was donderdag heel licht gestegen, hoewel het nog steeds heel weinig was, en de arts wil even zien hoe het zich verder ontwikkelt.

Vanochtend had ik dus een follikelmeting, na inmiddels 14 dagen stimuleren. Het blaasje dat donderdag zichtbaar was zat er nog altijd, en was inmiddels 13mm. Uit de bloedwaarde blijkt niet meteen dat er ook een eicel inzit, maar wie weet... Dinsdag weten we weer meer.

De arts zei wel heel eerlijk dat de kans dat er een ICSI uit gaat komen minder dan 1% is, bijna nihil dus, maar om de kans niet helemaal verloren te laten gaan kunnen we in elk geval een inseminatie overwegen. De kans dat die succesvol is, is ook heel klein, omdat het zaad niet van goede kwaliteit is. Maar elke kans is er toch één, hoe klein ook!

Na de echo moesten we natuurlijk ook weer even bij de verpleegster langs, om een afspraak te maken en om bloed te prikken. Deze keer had Juliette dienst, en zij is toch zo'n lieverd! Ze vroeg ons hoe het ging, en de tranen zaten hoog bij mij. Hoewel ik rationeel wel alles op een rijtje heb, en ook na de acupunctuur weer nieuwe hoop en vertrouwen heb gekregen, ben ik met mijn gevoel nog niet zover. Nu ben ik toch wel al snel emotioneel, volgens mij ook door de hormonen, maar het is wel fijn om te merken dat ze in het ziekenhuis ook meeleven.

Gisteren had ik ook al zo'n emotioneel moment, op de woonboulevard in Cruquius. We zaten net even bij La Place iets te drinken, toen er een enorme karavaan van vrachtwagens langskwam, versierd met balonnen, en allemaal flink toeterend. Vraag me niet waarom, maar ik moest enorm veel moeite doen om niet in tranen uit te barsten.

Donderdagavond was ik met Peter in Almere, het was koopavond. Bij Gerry Weber, mijn favoriete kledingwinkel, heb ik nog een leuk grijs colbertje gescoord voor mijn zakelijke garderobe. Dat staat vast mooi bij mijn nieuwe zwarte spijkerrok. Ik heb er ook heel hippe grijze pumps bij, die ik al een tijdje geleden heb gekocht, dat maakt de outfit helemaal compleet. Ook zijn we nog even bij Expo gaan kijken naar een schilderij, en waarempel, we hebben eindelijk een leuk schilderij gevonden voor de keuken. In de goede kleuren, passend bij de rest van de accessoires, en het onderwerp past precies in een keuken, kijk maar:





En met het schilderij was ik weer helemaal in de mood voor "woonshoppen". We moeten in ons huis nog altijd een aantal accessoires vinden, en dat gaat maar moeizaam. Een nieuw rondje langs een aantal woonwinkels levert misschien weer iets op! Vandaar dat we gisteren een dagje naar Haarlemmermeer zijn geweest, onze oude woonplaats. Eerst even langs de woonboulevard in Cruquius, daar liggen een aantal leuke winkels zoals Kamer en Suite, en Trendhopper, maar ook een paar leuke woon-boetiekjes. Helaas scoorden we niets, hoewel we een paar leuke ideeën hebben opgedaan.

Daarna zijn we nog even het centrum van Hoofddorp in geweest, daar liggen een paar schoenenwinkels die stretchlaarzen verkopen. Helaas pas ik met mijn dikke kuiten niet in de gewone lederen laarzen met een rits, maar stretchlaarzen wil altijd prima lukken. Omdat die altijd afzakken na een paar keer dragen, laat ik door de kleermaker een elastiekje maken in de bovenrand, en dan draag ik ze nog lang met veel plezier. Een paar laarzen uit het vorige seizoen moesten ook van elastiek worden voorzien, en ik vond nog een paar nieuwe zwarte laarzen die ik ook maar meteen naar de kleermaker bracht. Een paar bruine laarzen zijn in bestelling in de juiste maat, dus dan ben ik wat laarzen betreft klaar voor het komende seizoen. Helemaal geslaagd dus!

We eindigden de middag met een bezoekje aan onze vertrouwde Appie Heijn in Hoofddorp, een geweldige supermarkt. Het is een zogenaamde `proefwinkel` en alle nieuwe dingen die Appie landelijk wil invoeren of in het assortiment wil brengen, worden hier uitgeprobeerd. Ook is er altijd een kok aan het werk, en kun je er geweldige nieuwe recepten proeven en meenemen. Het was een gezellig dagje!

5 opmerkingen:

kastelke zei

Da's een 'frisse' kader voor jullie keuken. Ik zie de kleuren ook graag.
Is die foto van jullie keuken zelf? Heel mooi! Strak maar gezellig.

SVO zei

Volgens mij hebben jullie een heel mooi interieur. Mooi schilderij ook ... past precies! Grappig die raambedekking hebben mijn overburen ook .. vroeg mij altijd al af hoe dat van binnen eruit ziet. Voldoende licht en niemand kan naar binnen gluren ... Is er nog maar weinig keuze wat betreft kleuren daarin .. of is het toeval dat jullie en mijn overburen dezelfde kleur hebben?

Sandy

PS. Hier ook het bekende kuiten probleem, maar wist je dat je tegenwoordig laarzen hebt met een brede schaft? Daarnaast kunnen ze het ook nog een centimeter of wat oprekken .. Zo had ik vorig jaar voor het eerst laarzen met een rits aan ;-)

Jasmino zei

@Kastelke: thnx. Die foto is inderdaad gemaakt in onze keuken, al zie je alleen onze eethoek. Ik zal binnenkort ook eens wat andere foto's plaatsen.

@Sandy: Ook thnx. De raambekleding heet "plissé's" en je hebt ze in een veelvoud van kleuren, in verschillende materialen en verschillende diktes. Je hebt ze helemaal transparant, half transparant en niet licht-doorlatend. Wij hebben half-transparant met een parelmoer afwerking aan de achterkant (zonwering!). Het laat licht door, maar je kunt er niet doorheen kijken.

Over de laarzen, ik weet inderdaad dat er wijdere schachten zijn. Maar voor mijn kuiten moet ik echt naar de speciaalzaak, en dan nog is het lastig. Mijn kuiten zijn namelijk niet op z''n dikst aan de bovenkant, maar halverwege. Heel lastig. Bovendien zijn stretch-laarzen veel goedkoper, zelfs met de ingreep van de schoenmaker erbij geteld. De leren laarzen met een speciale maat (mijn maat dan) kosten op z'n minst €250. Daar koop ik minstens 4 paar stretchlaarzen voor. Vandaar....

Anoniem zei

hoi Jacqueline,
Die emo-momenten zijn zo herkenbaar tijdens de ICSI. Zo heb ik vreselijk zitten janken toen ik op de rotonde voor mijn huis een vrachtwagen van babydump zag draaien omdat hij fout was gereden! Nee, dan ben je lekker bezig?! Gewoon lekker laten komen die tranen, we hebben altijd het excuus van de hormonen! (en trouwens ik kan het toch niet tegenhouden...)
groetjes maike

@ndrea zei

Haha, toen ik de foto van het schilderij zag zonder nog verder door te scrollen, dacht ik dat het een zaadcel was, op weg naar een eitje! Hopelijk goed voorteken. Ik hou erg van daat groen, staat mooi! Succes met de zoektocht naar accessoires, en je hebt gelijk: elke kans is er één, hoe klein ook. Heb wel gekkere dingen gehoord.