zondag 9 september 2007

Back to life - part 1

Back to life! Ik had het al aangekondigd gisteren. Vandaag voelde ik me weer helemaal mens. Ik proefde niet meer constant mijn maaginhoud achter in mijn keel, kon me weer vrijuit bewegen zonder het risico te lopen te moeten overgeven en ik was niet meer misselijk. Back to life - part 1 begint hier!

Na vanochtend eerst lekker te hebben uitgeslapen en een beetje in huis te hebben gerommeld, zijn we vanmiddag eropuit gegaan voor een wandeling in Amsterdam. Ik had op internet een leuke route gevonden over de Eilanden en langs het IJ en dat past mooi in ons plan om Amsterdam eens beter te verkennen. Zo gezegd, zo gedaan! Om 1 uur gingen we de deur uit, en om half 2 parkeerden we de auto in de Haarlemmerstraat, in de Jordaan, recht voor restaurant Stout. Met een lege maag ga je immers niet op pad, er moest dus eerst geluncht worden. En restaurant Stout leek ons een leuke gelegenheid daarvoor, want hier was vanmiddag ons nichtje Kim aan het werk.

Helaas waren de gerechten niet een plekje in onze top 100 waard, maar we hadden ons doel in elk geval bereikt: een volle maag. We hebben nog lekker even gekletst met Kim maar om half 3 gingen we dan echt op pad. We parkeerden de auto in Zeeburg, daar kun je op zondag namelijk gratis parkeren, en daar startten we onze route. Een heel ander stukje Amsterdam hebben we vandaag gezien, met voornamelijk moderne architectuur, en veel water natuurlijk. Het was niet te koud, behoorlijk bewolkt, en aan het einde van de middag brak de zon nog lekker door. Goed wandelweer dus!

Klik hier voor de wandelroute. Even voor de duidelijkheid: wij hebben de korte route gelopen en zelfs daar hebben we op het laatst nog mee gesjoemeld.





Het was een mooie route, sommige stukjes mooier dan andere, maar wel erg leuk om te zien. Vooral omdat we vaak met de auto langs veel van deze gebouwen en gebieden rijden, maar dan nooit de tijd hebben om er uitgebreid naar te kijken. De Oostelijke Handelskade is momenteel een populaire plek, en er wordt veel nieuwgebouwd, de architectuur spreekt mij enorm aan. Ook mijn werkgever, Ymere, heeft er veel mooie gebouwen neergezet, en ik voel me wel trots als ik die kan laten zien aan Peter. Gek hè?


Hier kun je alle foto's bekijken van vandaag.

Eenmaal weer thuis rond half 7 voelden we onze spieren toch weer heel goed. We doen dit eigenlijk veel te weinig! We hadden allebei geen zin om nog te koken, en hebben daarom een patatje gehaald bij de snackbar in het dorp. En dat ging er goed in na een stevige wandeling. Eigenlijk hadden we nog plannen om vanavond naar de bioscoop te gaan, maar dat hebben we uitgesteld naar een andere avond. In plaats daarvan hebben we een nieuwe aflevering van Boston Legal gekeken, een tv serie die ik vorige week heb gekocht op DVD en die ons helemaal in de ban heeft.

Tijdens de lunch en de wandeling zijn we het ook eens geworden over de aankomende vakantie: het wordt Andalusië. Ik heb een mooie rondreis uitgestippeld van 14 dagen. We starten in Malaga en reizen dan met de klok mee via Ronda, Cadíz, Parque Nacional de Doñana, Sevilla, Cordoba en Granada weer terug naar Malaga. Ik zal binnenkort het routeplaatje en het schema laten zien op de blog. Mochten jullie nog tips en adviezen hebben, dan houd ik me aanbevolen!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Goede keuze. Wij zouden dit jaar gaan kamperen in Andalusië, maar helaas kwam er iets tussen.....
Ben heel benieuwd naar je reisverslag en foto's straks...

Petra zei

Leuk zo de stad verkennen! En Andalusie is prachtig, ik ben er op mijn zeventiende geweest en vooral Granada staat voor altijd in mijn geheugen gegrift.

Anoniem zei

Goed dat je voor een vakantie hebt gekozen, het zal jullie allebei deugd doen... Geniet ervan. Ben nog niet in Andalusie geweest, maar kijk al uit naar je verslag en foto's!

Groetjes,

Annemiek zei

Ik ben weer even bijgelezen, heb de blogs de laatste tijd een beetje verwaarloosd :(
Je hebt weer van alles meegemaakt. Lekker even op vakantie zal zeker goed doen!