zondag 23 september 2007

"Tijdens de verbouwing gaat de verkoop gewoon door"

Deze week begint de opleiding waarvoor ik me heb ingeschreven: Sturen van Veranderingen in Organisaties, bij het Sioo. Het is een pittige opleiding op academisch niveau over verandermanagement volgens het concept Action Learning. Dit houdt in dat je tijdens de opleiding werkt aan een praktijkvraagstuk in je eigen organisatie op het gebied van verandermanagement. Met het Sioo sluit je een leercontract af waarin je leerdoelen worden beschreven en die doelstellingen worden opgevolgd met de leermanager.

Tijdens de opleiding wordt ook aandacht besteed aan intervisie, zodat je ook feedback krijgt van je mede-studenten die jou tijdens het leerproces natuurlijk goed leren kennen en je ontwikkelingen op de voet kunnen volgen. Maar zelf moet je ook feedback geven aan anderen. Je leert dus ook van elkaar. Ook wordt er theorie aangeboden, maar die bestudeer je vooral in je eigen tijd. In de komende 10 maanden heb ik maandelijks een seminar van 3 dagen in een hotel ergens op de Veluwe, en elk seminar behandelt een thema binnen het vakgebied van verandermanagement. De thema van het eerste seminar is "leren en veranderen".

En ik heb er zin in, heel veel zin zelfs! Eindelijk ook weer eens wat anders aan mijn hoofd. Ik vind het leuk om me te ontwikkelen en te ontplooien, ik leer graag. En dit vakgebied sluit goed aan bij mijn dagelijkse werk, maar ook bij mijn interesse. Ik heb me bewust ingeschreven voor de opleiding, omdat ik niet alleen wil bezig zijn met de kinderwens. Ik wil ervoor waken dat het geen obsessie gaat worden. We moeten er toch rekening mee houden dat onze wens niet in vervulling gaat, en dan wil ik niet tot de conclusie komen dat het leven stilgestaan heeft. "Tijdens de verbouwing gaat de verkoop dan ook gewoon door!".

Verder gaat het weer helemaal goed met me, het was even schrikken met die bloeding, maar de medicijnen hebben er korte metten mee gemaakt. Ik voel me weer goed, dus ik ga lekker genieten van deze laatste mooie zomerdag van het jaar!

5 opmerkingen:

kastelke zei

Het is altijd fijn om een werkgever te hebben die wil investeren in de verdere ontwikkeling van zijn werknemers.
En als de cursus in de praktijk zo boeiend is als dat het op papier klinkt, dan ga je er wel iets aan hebben.
Veel plezier!

chantal zei

Hey,

Ik zag dat je af en toe bij petra uit Raleigh schrijft. Dus ik dacht neem is een kijkje op jou blogspot. Naja ik ben ook bezig met een blogspot.

Dus ben je geintereseerd kan je ook is bij mij kijken. Maar sterkte en succes met de opleiding

groetjes
chantal

Anoniem zei

Erg jammer dat het niet raak was deze cyclus :( De lining is inderdaad dikker gegroeid dan in een gewone cyclus. Ik had ook dat ik veel doorbraakbloedigen had de cyclus na de IVF cyclus, je lichaam heeft tijd nodig om al die hormonen weer kwijt te raken denk ik.
Nu eerst weer even lekker ontspannen en op andere dingen concentreren. Succes met je opleiding, lijkt me interesant!

Dora

Unknown zei

Hoi Jacq,

Heb Senn net vaan KDV Villa Luna gebracht en dacht, nog moet ik toch eens FF kijken op jouw Blog!! Maarre, FF dat gaat dus mooi niet op! Wat een tijd heb je erin gestopt zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat jij op deze manier alles van je af kunt schrijven....
Alles lezen, daar heb ik toch wel even voor nodig, dus dat gaat nu niet lukken, zeker nu Tijn begint te huilen. Hij heeft vast honger, dus daar gaat mijn rustuurtje.

Alvast proficiat voor je mannetje, wij bellen vanavond nog om hem persoonlijk te feliciteren.

Greetz, JUA

PS Kaartje inclusief het cadeau van SENN ligt nog hier op tafel, want dat was nog niet helemaal droog... dus nog even geduld!!

Annemiek zei

Leuk dat je een opleiding gaat doen. Als je er zo'n zin in hebt moet het toch goed gaan, en het lijkt me inderdaad goed om je hoofd ook bij andere dingen te houden.