vrijdag 21 september 2007

Menstruatie (dus toch!)

Jonge, wat kan je je onzeker voelen door je lijf, zeg......

De bloeding heeft zich vandaag doorgezet, ik ben dus met zekerheid niet zwanger. het kleine beetje hoop dat ik nog had is vergaan. En nee, ik zit niet in zak en as, ik ben er niet van ondersteboven, rationeel had ik me daarop al voorbereid.

Maar ik had me niet voorbereid op zo'n hevige menstruatie. Ik vloeide vanochtend zo erg, dat ik me elk half uur moest verschonen. Toen ik vanochtend met mijn collega's was aangekomen op onze bestemming voor het feestje, moest ik even naar het toilet, en ik schrok me dood. Ik raakte er een beetje van in paniek, was even helemaal de kluts kwijt. Zou dit van de medicijnen komen? Maar daar hebben ze niets over gezegd... Voordat ik aan IVF begon, was mijn menstruatie amper zichtbaar, ik vloeide altijd heel weinig, en soms zelfs helemaal niet. Maar nu voelde ik me leeglopen.

Voor de zekerheid heb ik vanmiddag maar even de huisarts gebeld en ik moest toch maar even langskomen aan het einde van de middag. De assistente adviseerde me om te rusten, dus ik ben van het feest maar naar huis gegaan en gaan liggen. Volgens de dokter heeft dit te maken met de medicijnen die ik heb gebruikt. Door de hormonen wordt er veel meer baarmoederslijmvlies opgebouwd dan normaal, en dat moet er dus nu weer uit. Gewoon even rustig aan doen, met een paar dagen moet alles weer terug zijn bij normaal. Om de bloeding iets te stelpen heeft hij me medicijnen meegegeven, en die lijken inderdaad al iets te helpen. Jammer van het feest... maar gelukkig is het niets ernstigs.

5 opmerkingen:

Petra zei

Grote hugs, Jacqueline! Hopelijk voel je je morgen weer beter. Sterkte, meid!

Annemiek zei

Arrg! Rottig hoor. Van mij ook hugs.

Petra zei

Och jee en dan ook nog zo heftig.
Hoop dat je je van het weekend met wat rust beter voelt lichamelijk.
En natuurlijk ook geestelijk er weer een plekje voor weet te vinden.
Knuffel uit Fuquay

SVO zei

Hier ook een hug van mij .. Hoop dat je je snel beter voelt ..

Carola zei

Verschrikkelijk als je menstruatie zo heftig is.
Knuffel!