woensdag 12 september 2007

Andalusië

Ik schreef er eerder al over deze week, over onze aankomende vakantie in Oktober. Het plan is om naar Andalusië te gaan en daar een rondreis te maken. Deze streek staat al langer op mijn verlanglijstje, ik verheug me er al op om weer mooie foto's te maken.

Het reisplan ligt nu bij de reisagente in Frankrijk, zij stuurt morgen een bevestiging over de hotels en morgen ga ik ook de vlucht vastleggen. We vliegen met Vueling, een Spaanse low-cost organisatie. Zij hebben een heel fijne website om vluchten te boeken, en ook heel goede prijzen. We betalen voor een retourtje met z'n tweetjes € 386 inclusief alle belastingen. Niet slecht toch? De vluchttijden zijn ook geweldig: we vertrekken om 08.50h in Amsterdam en komen dan al aan om 11.40h zodat we nog een hele dag kunnen besteden. Bij de terugreis vertrekken we al om 08.25h in Malaga en zijn dan weer rond 11:15h op Schiphol. Zo kunnen we thuis nog rustig uitpakken en de was wegwerken voordat we weer aan het werk gaan.

Volgens mij heb ik een leuke route gepland:


Klik op de route voor een beeldvullende afdruk

We vertrekken vanuit Malaga en reizen dan met de klok mee:
Dag 1: Malaga - Ronda, via de toeristische route door de Pueblos Blancos
Dag 2: Ronda - Pueblo de Santa Maria, via de toeristische route door de Pueblos Blancos
Dag 3: Cadiz
Dag 4: Pueblo de Santa Maria - El Rocio - Matalascanas, Nacional Parque de Donana
Dag 5: Matalascanas - Aracena, bezoek van grotten
Dag 6: Aracena - Sevilla
Dag 7: Sevilla
Dag 8: Sevilla - Cordoba, via toeristische route
Dag 9: Cordoba
Dag 10: Cordoba - Granada
Dag 11: Granada
Dag 12: Granada
Dag 13: Granada - Malaga, toeristische route door de Sierra Nevada en langs de kust
Dag 14: terugreis Malaga - Amsterdam

Het wordt dus een afwisseling van steden en dorpen, mooie autoroutes en natuur. En nu maar hopen dat het mooi weer is!

6 opmerkingen:

Petra zei

Ziet er als een mooie route uit. Alleen besteden jullie maar heel weinig tijd in Malaga, terwijl ik me dat ook als een erg leuke plaats herinner.

Carola zei

Wat een heerlijk vooruitzicht. Geniet er maar lekker van!

Jasmino zei

Malaga laten we inderdaad links liggen, je moet nu eenmaal keuzes maken. Granada, Sevilla, Ronda en Cordoba stonden op het MUST-DO lijstje. We willen ook een beetje rustig aan doen, niet te veel afstanden afleggen, en voldoende tijd hebben om de bovengenoemde steden te bezichtinge. En Malaga viel daarin af omdat het (volgens de reisgidsen) toch minder bijzonder was dan de rest. Vandaar...

Annemiek zei

Dat ziet er leuk uit!

kastelke zei

Ik heb het ook al vaak gehoord dat het daar zo'n mooie streek is, dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen én foto's!
Hopelijk heb je nog wat leuk weer ook!

Anoniem zei

Inderdaad, doe het rustig aan. Niet teveel hooi op je vork nemen tijdens een vakantie. En zet alle zorgen even aan de kant! Ook hier hopen we nog steeds met je mee...

Groetjes,