vrijdag 10 augustus 2007

Moe, moe, moe......

Na bijna een week decapeptyl maak ik even de balans op, wat een invloed kunnen medicijnen hebben op je lichaam zeg...... Ongelooflijk eigenlijk.

De jeuk is nu gelukkig minder hevig geworden. Ik houd mijn huid goed vettig en probeer zo de jeuk te verminderen. Volgens mij helpt dat! Binnenkort krijg ik van een mede-forummer van het AllesAmerika forum Aloe Vera toegestuurd, dat schijnt enorm te helpen bij jeuk, en misschien verdwijnt het dan wel helemaal. Verder heb ik deze week nog 2 opvliegers gehad, maar de laatste 2 dagen geen meer. En de hevige buikpijn is ook verdwenen.

Maar mijn moeheid lijkt zich verder te ontwikkelen. Ik moet mezelf echt voortslepen, ik kan voortdurend slapen. Woensdag was ik om half 6 thuis van het werk. Ik heb toen eerst een uurtje geslapen op de bank, voordat we gingen eten. Na het eten heb ik weer geslapen op de bank tot kwart voor negen. Om 9 uur moet ik de spuit zetten, en om kwart over 9 ben ik in bed gedoken. Ik heb geslapen tot de wekker afliep op donderdag, en dat terwijl ik normaal gesproken altijd eerder wakker ben.

Donderdag had ik een drukke dag op het werk, na het werk moest ik naar de bekkenbodem-therapeut (waar ik leer te ontspannen vanuit de bekkenbodem) en ik moest moeite doen om niet in slaap te vallen op de behandeltafel. Ik heb geprobeerd de avond vol te maken, maar om 9 uur kon ik mijn ogen niet meer open houden. Na de spuit ben ik opnieuw het bed in gedoken. Vanochtend moest ik me weer uit bed slepen toen de wekker af ging, en ik was nog steeds moe. Op het werk ging het echt niet meer..... Ik heb de ochtend vol gemaakt, maar ik kon me niet concentreren en zat continu te gapen. Ik ben om half 1 vanmiddag naar huis gegaan en ik heb thuis geslapen tot half 4. Daarna ben ik even met Peter naar de Makro gegaan, we hebben (heerlijk!) gegeten bij Kentucky Fried Chicken in Almere en thuis heb ik nog even tv gekeken. Het is nu bijna 9 uur, en ik ben aan het wachten tot ik de spuit kan zetten en eindelijk weer mag gaan slapen...... Moe ben ik, zoooooooooo moe..... En wat het extra lastig maakt is dat ik zo slecht kan zien als ik zo moe ben. Mijn oogspieren zijn duidelijk ook moe, en mijn autofocus werkt niet meer. Lezen wordt dan wel heel lastig, ook op het werk.

Nou ja, we zien wel verder. Dit weekend de batterij maar een beetje opladen. Als het volgende week zo blijft, dan ga ik toch maar met mijn leidinggevende praten en mijn werkuren verminderen. Dit kan ook niet. Maar ik hoop nog even dat mijn lichaam eraan went en dat het beter wordt.

4 opmerkingen:

Petra zei

Is dit een bekend bijverschijnsel bij de spuiten die je krijgt, dat je weet?
Dit lijkt me inderdaad heel vervelend.
Hopelijk kan je van het weekend even "bijtanken" in de slaap uurtjes.

Annemiek zei

Wat vervelend als je je voort moet slepen! Hopelijk wordt het beter maar slaap ze dit weekend!

Jasmino zei

De meest voorkomende bijwerkingen zijn moeheid, buikpijn en hoofdpijn, daarvoor werden we tijdens de voorlichtingsmiddag al gewaarschuwd. Ik heb de bijsluiter van de spuiten ook even bekeken, maar ik werd niet goed van de lijst met veel voorkomende klachten, heel herkenbaar met mijn klachten. Ik moet er dus maar gewoon doorheen. Ik hoop dat het iets minder erg wordt, dat ik eraan ga wennen, maar ik vrees het ergste. Toen ik gisteren (vrijdag) naar bed ging (weer om 9 uur) had ik een beetje hoofdpijn, en midden in de nacht werd ik er wakker van, het had zich inmiddels ontwikkeld tot een knallende koppijn. Ik heb paracetamol genomen, maar het helpt niet echt. Bah...... Maar ja, het is voor een goed doel en ik weet waarvoor ik het doe. Een paar weken volhouden dus!

Anoniem zei

Ook al is het voor een goed doel, het blijft vervelend. Ik hoop dat het minder wordt bij gewenning aan het medicijn.
Sterkte Jacqueline!!!