woensdag 1 augustus 2007

I-pod

Sinds mijn verjaardag ben ik in gelukkige bezit van een prachtige video I-pod. De mijne is maar liefst 80Gb groot!



Ik was er enthousiast over geworden sinds ik een auto heb waarin ik een I-pod kan aansluiten, ik heb er een carkit voor. Dit hebben we vorig jaar laten inbouwen toen ik de nieuwe auto bestelde, omdat Peter een I-pod had gekregen van zijn werkgever toen hij in het ziekenhuis lag. En dat was super natuurlijk! Eerder had ik er nooit oren naar, omdat ik als slechthorende toch niet op een normale manier ernaar kan luisteren. Dacht ik tenminste....

Maar goed, ik heb hem inmiddels behoorlijk vol geladen met al mijn cd´s, daar heeft de PC een paar weekenden en avonden op staan stampen, er staan nu bijna 3,700 nummers op. Een hele uitdaging nog om een album of een artiest te zoeken. De volgende uitdaging is het maken van afspeellijsten. Maar als ik nu in de auto zit, kan ik de muziek draaien waar ik op dat moment zin in heb. En dat wisselt nogal eens.

Nu wil het zo zijn dat ik heel dicht bij mijn werk woon. Het is maar 8 km rijden, en daar doe ik zonder files zo´n 7 minuten over. Dat zijn dus 2 nummers op de heenweg en 2 nummers op de terugweg. Het duurt dus nog wel even voordat ik door die 3,700 nummer heen ben ;-) Dat duurt me te lang....

Ik ben dus op zoek gegaan naar een mogelijkheid om toch de I-pod te kunnen gebruiken met mijn hoorapparaten, en die heb ik gevonden. Ik ben vanochtend naar Oorakel geweest. Dat is een instantie waar je allerlei hulpmiddelen die verkrijgbaar zijn voor slechthorenden kunt bekijken en meteen kunt uitproberen. Een geweldig initiatief is dat! Ik heb er een heleboel uitgeprobeerd, en met deze had ik een fantastisch resultaat:



Het zijn haakjes die je achter je oren hangt, naast je apparaatjes, en ze werken hetzelfde als een halslus of een ringleiding. En het geluid was heel goed, stereo zelfs! Nu dacht ik dat ik dat verschil toch niet zou kunnen horen, maar daarin heb ik me danig vergist. Mooi hoor! Ik vind het alleen wel een nadeel dat je dan weer iets achter je oren moet hangen, en dat daar van die kabeltjes aan vast zitten. Maar ja, je moet er iets voor over hebben, toch?

Als ik nu op vakantie zou gaan, kan ik op die manier wel uren genieten van mijn favoriete muziek in het vliegtuig, en ik ben gelijk van het irritante gebrom af dat ik altijd hoor. Lekker rustig genieten van muziek, zonder omgevingslawaai.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Jacqueline. Ik ben vandaag even rustig gaan zitten om je verhaal over slechthorendheid te lezen. Natuurlijk vermoedde ik wel dat het niet makkelijk was om slechthorend te zijn, maar ik realiseerde me niet dat je in het dagelijks leven op zoveel problemen stuit. Ik heb een heleboel geleerd van je verhaal.
Je hebt het niet gemakkelijk gehad in je jeugd (en nog steeds niet) en ik heb een enorme bewondering voor je vasthoudendheid en je doorzettingsvermogen. Je hebt heel veel bereikt in het leven en je mag inderdaad trots zijn op jezelf. Ik vind je een kanjer.

Groetjes Marjon

Anoniem zei

Geweldig Jacqueline, nog wel een 80 gb. Ik voelde mij al de koning te rijk met mijn 30 gb...;-)
Fijn dat je ook iets gevonden hebt daarbij voor je gehoor. Geniet ervan!

Is het morgen zover dat je moet prikken? Ik wens jullie veel succes hierbij. Enneh.....niet te veel stressen hoor, ontspannen!!!!

Liefs Marjan

Jasmino zei

@ Vana: thnx! Ik ga ervan blozen, hoor! Ik weet ook, ieder huisje heeft zijn kruisje.

@Marjan: Ongelooflijk hoor 80Gb, ik heb er nu 3.700 nummers op staan, en hij heeft nog maar 13Gb in gebruik. Ik ga er binnenkort eens mee experimenteren en een filmpje erop zetten. Eens kijken of dat schermpje niet te klein is voor mij. Ik moet vandaag (4 aug) inderdaad voor het eerst prikken, ik ben behoorlijk zenuwachtig. Niet voor de prik zelf, maar omdat nu het "echte" begin is.....