maandag 13 augustus 2007

Bergop!

Na een rustig weekend gaat het weer bergop, de bijwerkingen lijken op z'n retour, gelukkig! De jeuk wordt minder, ik heb geen opvliegers meer gehad, en de moeheid is afgenomen tot handelbare proportie. Tenminste, tot zover....

Dit weekend heb ik vooral uitgerust en me lekker laten verwennen. Hoewel de hoofdpijn zaterdag enorm hevig was, is hij later wel afgenomen. Met een aantal paracetamol's heb ik het kunnen bedwingen tot een "hoofdpijn op de achtergrond". Als ik me rustig houd, zet het niet door tot een hevige pijn en daar kan ik goed mee leven. Ik heb gemerkt dat mijn hoofdpijn hevig wordt als ik mijn ogen teveel gebruik. De problemen met mijn ogen zijn wel heel lastig. Als ik moe wordt, doen ze het niet goed meer, en zie ik heel slecht. En als ik dan eigenwijs ben en toch blijf lezen en achter de computer werken dan komt de hoofdpijn helemaal in alle hevigheid opzetten. Niet doen dus! Mijn ogen zijn nu een goede graadmeter.

Ik ben vandaag gaan werken met het idee te zien hoe lang het goed zou gaan. Ik had me voorgenomen om naar huis te gaan wanneer ik het niet meer trok, wanneer mijn ogen het zouden laten afweten. En dat moment was pas aangebroken om 4 uur vanmiddag. Ik was wel moe, maar gewoon moe, niet zo extreem. Mijn ogen hielden ermee op, ze wilden niet meer focussen. Ik heb voor de zekerheid nog wel even een berichtje achtergelaten voor mijn orthoptiste in het AMC, om even met haar te overleggen of deze oogproblemen inderdaad samenhangen met de moeheid en de bijwerkingen van de medicijnen. Of is het toch beter om de ogen nog even te laten controleren? In verband met de Macula Degeneratie (een netvliesafwijking) wil ik zeker weten dat de problemen niet daardoor ontstaan, want dan ben ik verder van huis. Ik word er onzeker van, dus overleggen is altijd beter toch? Om half 5 ben ik naar huis gegaan, dat vond ik nog heel netjes. Ik had er bijna een hele werkdag op zitten, op een half uur na. Een heel stuk beter dan de vorige week! Gelukkig heb ik heel fijne collega's die het me helemaal niet kwalijk nemen.

Thuis heb ik lekker rustig aan gedaan, en wat tv gekeken. Hoewel dat ook wel moeilijker gaat, is het toch beter dan lezen of computeren. Ver zien gaat gemakkelijker dan dichtbij zien. Aan het begin van de avond heb ik de lenzen uitgedaan en mijn bril opgezet, en ik ontdekte waarempel dat het toen ook beter ging met kijken en lezen. De bril gaat dus morgen in de handtas mee naar het werk!

Van mijn nichtje hebben we de tv-serie Prison Break seizoen 1 geleend en die hebben we een paar weken geleden gekeken. Een mooie serie! Vanavond vonden we op de nieuwsgroepen seizoen 2, weliswaar in het Engels, maar met Engelse ondertiteling. We hebben een start gemaakt met de eerste aflevering en de spanning zit er weer goed in! Morgen gaan we verder! Verder heb ik me geamuseerd met de finale van America's Next Top Model, en mijn favoriet heeft gewonnen!

Volgens mij begint vandaag ook fase 2 van de ICSI, ik heb het gevoel dat de menstruatie doorbreekt. Dat betekent dat ik morgen een e-mail moet sturen naar het CVV (centrum voor voortplantingsgeneeskunde in het AMC). Zij maken dan een afspraak voor een eerste echo over 4 of 5 dagen en als het goed gaat mag ik dan starten met de tweede soort spuiten. Even afwachten dus!

5 opmerkingen:

Petra zei

Fijn te lezen dat de bijwerkingen minder worden. Ik ga hopen voor je dat het zo blijft.

Anoniem zei

Fijn dat het weer beter gaat Jacqueline!

SVO zei

Oh en wie is de winnaar geworden. Ik heb het helaas gemist ... Ik zit ook te denken om die series als Prison Break te downloaden of als serie te kopen. Ik heb geen tijd om het te volgen op TV ... Heb wel het idee dat de spanning op een gegeven moment ophoudt omdat er geen voortgang inzit. Iedere keer als hij wil uitbreken dan komt er weer iets tussen. Op een gegeven moment trap je er niet meer in, heb ik het idee ...

PS. fijn dat het weer bergopwaarts gaat met de bijwerkingen!

Annemiek zei

Fijn dat het wat beter gaat, en goed om zo naar je lichaam te luisteren wat wel en niet kan.

Anoniem zei

Oeps, ik had net een commentaartje achter gelaten, maar dat is verdwenen...

Jacqueline,

Ik wens je van harte veel succes met jullie pogingen. Wij hebben zelf jaren geprobeerd, dus weet ik perfect waar je door moet...

De medicijnen die jij krijgt, zijn wel anders dan de medicijnen die ik vroeger heb gekregen, dus kan ik niet meespreken over de bijwerkingen. Moeheid herinner ik mij niet zo, wel het verschrikkelijk veel 'blozen' (vervelend als je voortdurend met klanten te doen had) en de vele humeurwisselingen doordat je hormonen uit balans geraken...

Zelf ben ik 1 keer zwanger geweest, maar heb een misval gehad na 8 weken... En uiteindelijk hebben we 2 prachtige kinderen geadopteerd. Ik denk dat het uiteindelijk zo moest zijn en ben er heel dankbaar voor...

Heel veel succes en doorzettingsvermogen toegewenst!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info