woensdag 22 augustus 2007

Alweer een week voorbij

Er is alweer meer dan een week voorbij, de bijwerkingen zijn er nog steeds, maar je raakt er een klein beetje aan gewend. Ik heb vorige week dinsdag nog even overleg gehad met de oogarts en de orthoptist en daaruit is gebleken dat de decapeptyl wel degelijk de verlechtering van mijn zicht veroorzaakt. Het komt maar voor in 1% van de gevallen, maar omdat mijn ogen toch al een zwakke plek zijn merk ik het dus heel goed.

Merkte ik dat in eerste instantie pas aan het einde van de dag, inmiddels is het naar willekeur. Hoewel ik vandaag een bijzonder goede dag had, ik kon redelijk goed lezen, had ik gisteren de hele dag enorm veel last ervan. Er is geen peil meer op te trekken, het komt en het gaat. En dat is lastig, heel lastig. De vermoeiheid went wel, daar kun je mee omgaan, gewoon lekker veel slapen en je tempo een beetje aanpassen. Bovendien is werken een goede afleiding, ik heb geen tijd om eraan te denken. Ik heb de hele week gewoon gewerkt, al begin ik 's ochtends pas tussen half 9 en 9, en ga ik 's middags vaker al om half 5 of 5 uur naar huis. Dat gaat wel, je went eraan, thuis gewoon lekker niks doen en op de bank hangen en slapen. Peter verzorgt me heel goed, kookt lekker en neemt een groot deel van het huishouden op zich. Dat is erg fijn!

Vorige week donderdag kwam ik ook erg moe thuis. Het slecht kunnen zien en niet kunnen lezen is gewoon heel vervelend. Je wordt er onzeker van, je kunt je werk niet doen, je kunt eigenlijk helemaal niets doen. Lezen gaat niet, computeren gaat niet en tv kijken is ook een heel stuk lastiger als je alles wazig ziet. Ik raakte er danig van gefrustreerd, chagrijnig en ik werd behoorlijk onhandelbaar. Ik was niet alleen lastig voor Peter, maar ik zat mezelf ook aardig in de weg. En natuurlijk spelen ook de gierende hormonen dan een rol, net als de vermoeidheid. Maar Peter is een lieverd, hij neemt het me niet kwalijk en gaat er geweldig mee om! Natuurlijk heb ik wel "sorry" gezegd en ik heb excuses gemaakt, maar dat maakt het voor hem toch niet gemakkelijker. Ik heb 's avonds even lekker uitgehuild bij hem, en toen was ik het weer kwijt.

Op vrijdag hadden we samen een heerlijke dag! Ik was roostervrij en Peter had ook verlof genomen. 's Ochtends hadden we eerst nog een afspraak met de aannemer om de problemen rond de verbouwing op te lossen en dat verliep geheel naar wens. Hoewel de inbouwkast niet is geworden wat we hadden besteld, hebben we een goede financiele vergoeding afgesproken en we hebben besloten om het daarbij te laten. We kunnen de kast dus nu eindelijk schilderen, en de verbouwing is bijna klaar. De CAI aansluiting moet nog worden opgelost, maar ook dat gaat nu eindelijk gebeuren. Hè hè, dat hebben we gehad!

Na het gesprek zijn we in de auto gestapt en naar Den Bosch gereden om een middagje te winkelen. We vinden Den Bosch allebei een heerlijke winkelstad! Peter heeft me lekker gechauffeerd, zodat ik onderweg nog wat energie kon opladen. Hoewel we onderweg een paar enorme hoosbuien hebben gehad, was het in Den Bosch enorm mooi weer! We parkeerden de auto en besloten eerst te gaan lunchen. In een leuke tent op de markt, op het terras, genoten we van een heerlijke lunch (hoewel het wel erg lang duurde voordat die werd geserveerd). Onder het eten begon het weer enorm hard te regenen, maar gelukkig zaten we lekker droog onder een grote parasol.

Na het eten ging ik eerst naar de Promiss. In Den Bosch zit namelijk een filiaal met een heel grote afdeling voor grote maten, de hele bovenverdieping. Ik vind de collectie van Promiss altijd erg mooi, en vooral voor broeken kan ik er vaak goed slagen. En dat was nu ook weer hard nodig, ik heb al heel lang geen broeken meer gekocht en mijn basisgarderobe moest nodig worden aangevuld! Ik kocht er dan ook maar liefst 4 nieuwe broeken, allemaal verschillende modellen, maar wel allemaal zwart. Ik ben dol op broeken met wijde pijpen, de Marlene Dietrich modellen, en die zijn nu gelukkig weer in de mode. Heb ik mazzel! Ik heb dus maar groots ingekocht, kan ik weer even vooruit. Later vond ik bij Miss Etam ook nog een mooi model, maar die moet ik nog wel korter laten maken. En in de uitverkoop slaagde ik ook nog voor een paar leuke schoenen, dus mijn dag was geslaagd.

Vanuit Den Bosch zijn we naar Almere gereden. Daar heb ik nog even rondgekeken bij Gerry Weber, mijn favoriete kledingmerk, maar ik ben er niet meer geslaagd. Ik had een heel mooi grijs pakje aan, maar de broek zat niet mooi. Niet gekocht dus! We zijn nog even binnen gelopen bij de Mediamarkt voor een nieuw toetsenbord en een nieuwe eierkoker, maar ook daar slaagden we niet. We hebben onze boodschappen gedaan bij de Albert Heijn, onze favoriete winkel vooral in Almere (met een zelf-scan-systeem, heel handig) en zijn toen weer naar huis gereden. Daar hebben we de booschappen uitgeladen en we zijn gelijk weer in de auto gesprongen.

We besloten om nog even naar Hoofddorp te rijden, we wisten dat daar de autodealers op vrijdagavond ook open waren en hadden zin om even wat auto's te gaan bekijken. Peter heeft namelijk heel misschien een nieuwe baan, en daar hoort een nieuwe auto bij! Vooral een SUV of een MPV heeft onze aandacht, omdat we graag een hoge auto willen. De Hyundai Santa Fé hebben we bekeken, de Ford S-Max, de Mitsubishi Grandis en de Mitsubishi Outlander. Allemaal erg mooi!

Na dit uitstapje zijn we vervolgens gaan eten bij de Italiaan in Hoofddorp: Da Rosario! Daar gingen we ook regelmatig naartoe toen we er nog woonden, en die is toch zoooo lekker! Ik heb gesmuld van de Tortelini met Tarantina saus, en Peter heeft zich zijn Pizza Calzone lekker laten smaken. Ik had eraan gedacht om de spuit mee te nemen en in het restaurant op het toilet heb ik die even gezet. Om 10 uur waren we thuis, doodmoe, maar heel voldaan!

Op zaterdagochtend had ik mijn eerste echo! Ik had op dinsdag gemaild naar het CVV dat de menstruatie was doorgebroken en ik kreeg een berichtje terug dat ik op zaterdag de echo moest laten maken. Zo gezegd zo gedaan, en we waren niet de enigen! De wachtkamer zat vol! Gelukkig ging de echo heel goed! Ik had van mijn bekkenbodem-therapeute de tip gekregen om vooraf aan de gynaecoloog tijd te vragen om te kunnen ontspannen en dat heb ik ook gedaan. Het effect was dat de echo soepel ging en dat was weer een overwinning! De gynaecoloog gedroeg zich voorbeeldig, ze luisterde goed naar mij, nam de tijd, gaf mij de tijd om te ontspannen en ik kon het aangeven wanneer ik er genoeg van had en even pauze nodig had. Heel fijn! Gelukkig zag alles er heel goed uit, en ik mocht dan ook zaterdagavond starten met stimuleren. Dat betekent dat ik vanaf toen 2 spuiten moest zetten. Na de echo kregen we nog even een gsprek met de verpleegkundige die nog eens het hele traject doornam met ons. We kregen van haar een stapel formulieren voor bloedonderzoeken. Vanaf nu moet ik bij elke echo ook bloed laten prikken. Ook kreeg ik 2 valiumtabletjes om in te nemen voor de punctie, die naar verwachting rond eind augustus/begin september zal zijn. Ze legde me nog eens de puregon-spuit uit, hoe ik die moest gebruiken, en daarna konden we naar huis. De volgende echo werd gepland voor vrijdag aanstaande, als ik bijna een week heb gestimuleerd. Dan wordt het echt spannend!

's Middags kregen we mijn ouders op bezoek! Zij zouden ook blijven overnachten en op zondag weer naar huis gaan. Gezellig! Ik keek er echt naar uit. Eerst hebben we lekker bijgekletst, lekker geluncht met de meegebrachte broodjes, en koffie gedronken. Later zijn we nog even naar de Mediamarkt in Amsterdam gereden, waar we slaagden voor een nieuwe eierkoker. Daarna hebben we nog even thuis koffie gedronken en 's avonds zijn we gaan eten bij de Gouden Wok, het restaurant over de A4 ter hoogte van Nieuw Vennep. Dat was wel erg lekker! Hoewel ik maar 1 keer heb gewokt, heb ik me helemaal laten gaan bij het sushi-buffet. Mjammie!

Op zondag zijn we gezellig samen naar Amsterdam geweest, waar we eerst een tocht hebben gemaakt met een rondvaartboot. Ik had vantevoren uitgezocht bij welke rederij je met een rolstoel terecht kan, en ik had na lang zoeken de Blue Boat Company gevonden. Die zitten aan de Stadhouderskade bij het HardRock Café en 4 van hun boten hebben een rolstoellift. Gelukkig! We hadden gereserveerd voor de tocht om half 1 ´s middags. En die was zo leuk! We hebben genoten, het weer werkte ook supergoed mee. Het was zonnig en een heerlijk temperatuurtje.

Na de boottocht hebben we geslenterd door de stad en zijn via de Leidsestraat naar de Diamantbuurt en de Nieuwmarkt gelopen. Daar hebben we een terrasje gepakt en toen zijn we via de Wallen weer teruggelopen naar de parkeergarage. 6 uurtjes in de parkeergarage kostte ons maar liefst €24. Dat was even slikken.....Maar och, een gezellige dag maakt veel goed, toch! We zijn teruggereden naar Muiden, waarna mijn ouders de koffers hebben ingeladen en zijn teruggereden naar Limburg. Het was heel leuk om ze weer even bij ons te hebben voor een weekendje!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelukkig gaat het goed. Natuurlijk zijn de bijverschijnselen vervelend, maar het is voor een goed doel. Spannende week voor je Jacqueline!!

Anoniem zei

Morgen heb je dus weer een echo. Spannend hoor. Ik hoop dat er al heel veel blaasjes te zien zijn! Succes en sterkte met alle bijwerkingen.

kastelke zei

Goh, Jacqueline, echt wel weer spannend hoor...

Annemiek zei

Vervelende bijwerkingen.
Fijn zo samen op pad. De meeste mannen hebben het niet zo op kleding shoppen :)

SVO zei

Zijn ze weer in de mode? Hier ook een fan van de Marlene Dietrich model broeken ;-) Heerlijk shoppen, Stefan heeft er weinig geduld voor helaas ...

Petra zei

Wat een spanningen allemaal, Jacqueline! Succes, morgen! Vervelende bijwerkingen, ik kan me voorstellen, dat je er kribbig van wordt!
Rick vindt het ook leuk om mee te gaan winkelen, doet het met de kinderen ook regelmatig (weliswaar om mij te helpen, maar echt erg vindt hij het ook niet).
Gezellig zo'n weekend met je ouders!