zaterdag 22 december 2007

Drukke voorbereidingen

Wat gaat de tijd snel, vooral in deze drukte. Er moet nog van alles worden voorbereid voor de kerstdagen volgende week, en de laatste cadeautjes moesten ook nog worden gekocht. Maar we zijn nu bijna klaar met de inkopen van cadeautjes, bijna..... alleen voor het vriendinnetje van mijn broertje moeten we morgen nog op pad. Gelukkig weten we al wel wat we gaan kopen, we hebben het zowaar vandaag al geprobeerd.

We kennen haar nog niet zo goed, en mijn broertje dacht dat het leuk was om een geurtje te kopen. Maar ja, welke dan? Nu heeft ICI Paris van die leuke cadeaubonnen, waar je uit 8 geurtjes kan kiezen, en van elk van die geurtjes zit een monstertje in de doos. Je kunt ze dus eerst allemaal uitproberen. Leuk idee, toch? Die gingen we dus kopen. In Amstelveen, bij de ICI Paris in het winkelcentrum. En het ging ongeveer zo:

Ik: "Hebben jullie nog die leuke cadeaubonnen met die monsterstjes?"
Zij: "Ja hoor, daar" en ze wees naar een standaard met een voorbeeld.
Ik: Na beoordeling te hebben goedgekeurd "Leuk, ze zijn aangepast met nieuwe geurtjes. Hoeveel kost die?"
Zij: "€ 32,50"
Ik: "OK. Doe die dan maar"
Zij: "Helaas zijn ze uitverkocht"

Het heeft nog uren geduurd voor ik over mijn verbazing heen was. En weet je wat het ergste was? Ze was nog blond ook...

Verder hebben we in Amstelveen vandaag het bestelde vlees opgehaald bij de slager, en bij de groenteboer de verse spullen voor volgende week ingekocht. De menu's zijn al klaar voor de kerstdagen, alleen nog de laatste boodschappen halen. Dat doen we morgen of maandag.

Ook hebben we vandaag een begin gemaakt met het opruimen van de logeerkamer. Het logeerbed is afgebroken, we gebruiken nu gewoon de matrassen op de grond, dat is veel handiger. De kledingdozen voor Afrika hebben we weggebracht en de kerstkaarten zijn geschreven. Dat werd tijd!

Gisteren moest Peter nog werken, maar ik was vrij. Gelukkig maar, want ik had na het kerstfeest op mijn werk van donderdagavond nog aardig wat watten in mijn hoofd. Ik was zo duf gisteren...... En ik kon niet al te lang uitslapen, want ik had afgesproken om nog ergens in de buurt van Hilversum 2 cadeautjes op te halen die ik had besteld. Tja, eigen schuld dikke bult...

De rest van de dag heb ik dan ook lekker rustig aan gedaan. Ik reed naar Amsterdam met als doel de grootste boekhandel van de stad, midden in het centrum. Ik vind het heerlijk om er rond te struinen en te neuzen tussen alle boeken, vooral de reisafdeling is mijn favoriet. Ik had nog 2 cadeautjes op het oog en ook daarvoor slaagde ik. Onderweg naar Amsterdam belde ik met mijn nichtje Kim, en we spraken af om samen te lunchen. Na de boekhandel begaf ik me daarom richting de Dam en we liepen van daar samen naar de Bakkerswinkel in de Warmoesstraat. Ik was er nog nooit geweest en zij wilde me dat graag laten zien en proeven. We waren precies op tijd voor de high tea, en die namen we dan ook. Dat was smullen geblazen! Vooral de scones met room en zelfgemaakte jam zijn zo lekker dat je je vingers erbij op eet. Ook de quiches kan ik je aanraden, nooit eerder at ik die zo lekker. Ik kan deze tent dan ook iedereen aanbevelen, het is er heel gezellig en het eten is er superlekker. Kim en ik hebben heerlijk bijgekletst en het was al bijna 4 uur toen we afscheid namen. Via de Kalverstraat liep ik terug naar de auto en daarmee koerste ik richting Hoofddorp.

In Hoofddorp moest ik snel even naar de kleermaker, mijn lievelingsbroek was namelijk los in de zoom, en gelukkig werd die terplekke even onder de machine gelegd. Het loont zich om relaties te bouwen! Daarna nog even snel wat inkopen gedaan bij de Appie en toen op naar huis waar Peter het eten al had voorbereid. De schat! De macaroni smaakte heerlijk. De watten waren intussen wel weer verdwenen, gelukkig...

Maar het was het wel waard! Die watten dan, bedoel ik... Het kerstfeest was supergezellig! Het was leuk om te zien dat zoveel mensen zich moeite hadden gedaan om er glamoureus uit te zien! Veel heren in een smoking of een heel mooi pak, en veel dames in een lange jurk. Prachtig! Ik voelde me toch wel bijzonder in die lange jurk. Ik kreeg er veel leuke reacties op. Peter kon helaas geen foto maken, want ik heb me op het werk omgekleed en bij thuiskomst zag ik er echt niet meer uit. Ik heb alleen een polaroid, maar die kan ik niet inscannen... De digitale foto´s komen nog, misschien zit daar iets bij.

De voorpret was ook erg leuk. De grote vergaderzaal hadden we omgetoverd tot de dameskleedkamer. Wat een pret hadden we daar! En toen allemaal samen naar boven, de kantine was omgetoverd tot een heuse feestzaal, met een echte rode loper ervoor. Het was erg mooi geworden! De muziek was goed, het eten was lekker en het was zooooooooooo gezellig! Jammer genoeg viel de act tegen, de acteurs hebben zich niet gehouden aan de briefing. Maar het heeft de avond niet mogen bederven, we kregen veel leuke reacties terug van onze collega´s. Ik heb de hele avond op de dansvloer gestaan, met veel collega´s heb ik gedanst. Niet één mannelijke collega durfde me de dans te weigeren, ik kreeg ze allemaal in beweging. Ook was het lang geleden dat de wijn zo goed heeft gevloeid bij mij, hij was dan ook erg lekker. Ik was niet dronken, toch zeker lekker aangeschoten. Gelukkig hoefde ik me geen zorgen te maken over vervoer, Peter zou me komen ophalen. Wat een lieverd, hè? De terugrit naar huis was wel erg leuk, het voelde alsof ik in een achtbaan zat. Zelden zo´n leuke rit gehad in de auto! Zou dat de alcohol zijn geweest?

Het was nog wel even spannend of ik het feest had kunnen bijwonen, want op woensdag heb ik namelijk ziek in bed gelegen. Met koorts. Flinke verkoudheid, veel niesen en snotteren. Jee, wat baalde ik zeg...... Ik had het al voelen aankomen, maar ik had zo gehoopt dat het voorbij ging. Gelukkig was de koorts donderdag weer over, dus ik ging gewoon aan het werk. En maar hopen dat ik het de hele dag en avond zou volhouden. Gelukkig lukte dat, een leuk feest is een goede motivator! Nu weet ik in het vervolg ook een goede remedie voor een griep: een flink feest, of misschien gewoon een paar liter wijn? De verkoudheid is nu bijna over....... al klinkt mijn stem nog steeds heel beroerd. Ik laat mensen maar in de waan dat de griep de oorzaak is, maar ik weet wel beter...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha, Jacqueline af en toe moeten alle remmen los en genieten met de grote G.
Fijn dat je zo'n superparty hebt gehad!!!

Annemiek zei

Aha, is dat de 'cure'! Fijn dat je zo'n feest gehad hebt.
Hele fijne feestdagen gewenst!

Anoniem zei

ha, ha, ha, Jij aan de wijn!!! Ik wil je ook wel eens aangeschoten meemaken....-)
Fijn dat de party zo leuk was. Ik hoor de verhalen nog wel. Nog 2 nachtjes slapen.....

Gr. Marjan

Petra zei

Heerlijk zo'n party, waarbij je je eens lekker uitleeft! En inderdaad vliegt de tijd! Hij gaat me veel te hard, eigenlijk, maar het is ook allemaal zo leuk! Heel fijne Kerstdagen toegewenst!!