woensdag 25 juli 2007

ICSI Voorbereidingen

Vandaag was ik bij de apotheek om de medicijnen op te halen van het recept dat ik 2 weken geleden meekreeg. Hoewel ik het lijstje kende en goed was voorbereid, schrok ik toch wel even van de hoeveelheid:



En dit alles kost bijna € 3.000,00. Gelukkig wordt het vergoed door de ziektekostenverzekering.

Ik heb vandaag nog even gebeld met de ziektekostenverzekering om te vragen hoe het nu precies zat met de vergoeding van de behandeling. Ik kreeg een heel aardige medewerkster aan de lijn die heel behulpzaam was en alles goed uitlegde.

Ik krijg dus 3 pogingen volledig vergoed per zwangerschap, en een poging wordt pas als zodanig geteld als alle 4 de fasen zijn doorlopen. Als er wel een punctie gedaan wordt, maar geen terugplaatsing, telt het dus niet als een poging en blijft de teller staan. Ook een cryo, dat is een terugplaatsing van eventuele bevroren embryo's die overblijven na een punctie, telt niet mee als een poging. Voorwaarde hiervoor is dat het ziekenhuis dit wel op de juiste manier factureert.

Van een zwangerschap wordt gesproken na 12 weken. Gaat er iets mis binnen de 12 weken loopt de teller dus gewoon door, en telt het als 1 poging. Gaat er iets mis na 12 weken zwangerschap dan begint de teller weer bij 0 omdat je officieel zwanger bent geweest. Je krijgt dan opnieuw 3 pogingen vergoed.

Aan het einde van het gesprek wenste zij mij heel veel succes en ze hoopte dat er een goed resultaat uitkwam. Als dat niet attent is!

Nog 10 dagen, en dan moet ik de eerste spuit zetten. Spannend hoor!

8 opmerkingen:

Petra zei

Dat zijn aardig wat doosjes, maar moet zeggen dat E 3000,- heel veel geld is. Fijn dat het allemaal vergoed wordt.

Ook hier vandaan, heel veel succes gewenst!

Petra zei

Heel veel succes, Jacqueline! Ik hoop toch zo, dat jullie wens vervuld gaat worden!

Anoniem zei

Voor ons was een kind krijgen zo 'gewoon' ... Wat anders is dit nu voor jullie. Spannend! Ik leef met jullie mee en ben zo benieuwd of het gaat lukken voor jullie!

Liefs,
Monique

SVO zei

Heel veel succes .. en net zoals Petra zegt, hoop ik ook zo dat jullie kinderwens in vervulling gaat!

Annemiek zei

Dat zijn heel wat medicijnen! Hopelijk gaat het snel lukken. Net zoals Monique zegt, bij ons ging het ook zo van een leien dakje, maar ik weet ook goed dat het heel anders had kunnen gaan.

Anoniem zei

Ik hoop zo dat het gaat lukken Jacqueline!!

Anoniem zei

Lieve Jacqueline,

Ik ken je nog maar kort en ook voor mijn gevoel weer niet.

Ik leef heel erg met je mee, want ik weet wat jullie doormaken. Mijn man en Ik heb het precies het zelfde meegemaakt.

Ook ik en mijn man konden niet spontaan kinderen krijgen.

Ik hoop dat jullie wens in vervulling gaat en dat je net als ik en man beloond wordt met prachtige kinderen.

Heel veel sterkte!

Lieve Groetjes Jose Verheul

Jasmino zei

Bedankt voor jullie gelukwensen, ik heb ze in mijn "rugzakje" gestopt bij de goede hoop van mij!